NISSAN - CZOŁOWE - SPALINOWE - SERIA DX ECO-X
CZOŁOWE :
ELEKTRYCZNE :
SERIA TX3 >
SERIA TX4 >
SERIA BX >
SPALINOWE :
SERIA DX ECO-X :
SERIA LX >
SERIA GX >
SERIA ZX >
MAGAZYNOWE :
REACH TRUCK >
ORDER PICKER >
STACKER >
TRANSPORTER >
 
 
 
 

NAJLEPSZY PRZYJACIEL OPERATORA
- Dostępne modele z instalacją LPG oraz z silnikami Diesel-a.
- Nisko emisyjne wózki widłowe z najniższym poziomem emisji spalin (z wózków widłowych dostępnych na rynku) dzięki zatosowaniu 3 funkcyjnego katalizatora.
- Optymalne zużycie paliwa dzięki elektronicznej kontroli silnika LPG- Nissan.
- Niski poziom hałasu zawdzięczony w pełni amortyzowanej kabinie.
- Komfortowe i ergonomiczne środowisko pracy.
- Wspaniała widoczonść we wszystkich kierunkach.
- Zwiększony poziom bezpieczeństwa zwięzany z zastosowaniem elektronicznego sterowania pracą masztu (fingertip control)
oraz solidna ochrona przedziału operatora.


WYRÓŻNIAJĄCE CECHY WÓZKÓW WIDŁOWYCH SERII DX
Komfortowe miejsce pracy operatora.
Niska emisja spalin i niskie zużycie paliw słynących z niezawodności i trwałości silników Nissana.
Doskonała stabilność, zarówno podczas podnoszenia jak i jazdy.
Nowoczesna stylistyka.
Trójfunkcyjny katalizator z elektronicznym sterowaniem składu mieszanki paliwowo-powietrznej (wózki na gaz płynny).


WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
- Trójfunkcyjny katalizator z elektronicznym sterowaniem składu zasysanej mieszanki paliwowo -
powietrznej dla wszystkich modeli silników na gaz płynny.
- Szerokie stopnie, uchwyt i mata antypoślizgowa.
- Amortyzowany fotel z regulacją masy operatora.
- Regulowana w pionie i poziomie kolumna kierownicy.
- Hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
- Trójsekcyjny rozdzielacz hydrauliczny.
- Elektryczna dźwignia kierunku jazdy umieszczona na kolumnie kierownicy.
- Mechaniczne dźwignie funkcji hydraulicznych umieszczone na panelu przednim.
- Wspólna dźwignia dla funkcji podnoszenia i pochylania.
- Maszt dwustopniowy 2W.
- Krata zabezpieczająca.
- Lusterka wsteczne i daszek z przezroczystego tworzywa sztucznego w wysokiej trwałości.
- Halogenowe reflektory z osłonami.
- Tylne światła robocze i światła cofania.
- Nowy wielofunkcyjny panel kontrolny z wyświetlaczem LCD.
- Dźwiękowy sygnał niezaciągniętego hamulca postojowego.
- Dźwiękowy sygnał cofania.


NOWY SILNIK NISSAN K21 BENZYNA/LPG
Nisko emisyjne silniki ECCS (Electronic Concentrated Control System) z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o najniższym poziomie emisji spalin (z wózków widłowych dostępnych na rynku) dzięki zastosowaniu
3-funkcyjnego katalizatora. Układ elektroniczny steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej, co w rezultacie daje optymalne spalanie mieszanki i małe zużycie paliwa.
Znaczne ograniczenie emisji tlenku węgla CO (83%), węglowodoru HC (90%) i tlenków azotu NOx (98%) w stosunku do konwencjonalnych silników benzynowych.


NOWY SILNIK WYSOKOPRĘŻNY NISSAN QD32
Wysokoprężny silnik QD32, stanowiący własną konstrukcję Nissana, wyposażony w system Quick Glow (szybkiego grzania), zapewnia poziomy emisji spalin leżące znacznie poniżej poziomów wymaganych przez przepisy European Stage IIIA w sprawie emisji silników wysokoprężnych. QD32 zawiera pionowe świece żarowe, wysoką wstępną komorę wirową i głowice cylindrów o przepływie krzyżowym. Umożliwia to poprawę sprawności spalania oraz lepszą charakterystykę silnika przy optymalnym poziomie drgań i hałasu. Sterowany elektronicznie system Quick Glow (QGS) wykorzystuje świece żarowe do szybkiego wstępnego podgrzania komory spalania, ułatwiając zapłon paliwa wtryskiwanego do komory spalania i tym samym poprawia zdolności rozruchowe.

Funkcję timera systemu QGS w silniku QD32 zastąpiono układem obciążeniowego odcięcia poprzez moduł VCM (sterowania pojazdem) i sterowany jest on temperaturą płynu chłodzącego, napięciem akumulatora oraz napięciem na listwie świec żarowych. Sterowanie elektroniczne umożliwia pewne i niezawodne uruchomienie nawet podczas niskich temperatur.


INTERAKTYWNY, TRÓJ-TRYBOWY WYŚWIETLACZ LCD
Wyświetlacz LCD umożliwia dostęp do 3 obszarów. Te trzy kategorie to Tryb Kierownika,
Tryb Operatora oraz Tryb Diagnostyki.

Tryb Kierownika

Tryb Kierownika umożliwia wyznaczonej osobie utworzenie określonego hasła dla 5 indywidualnych operatorów. W trybie Kierownika, można również wprowadzić ustawienie określające godzinowo, ile razy operator musi podać hasło dla kontynuowania pracy.
Tryb Operatora
W momencie uaktywnienia hasła, każdy operator musi wprowadzić wstępnie zaprogramowane hasło, by zyskać zdolność obsługi wózka widłowego. Tryb ten umożliwia skuteczną administrację godzin pracy każdego z operatorów i pomaga zapobiegać kradzieży wózka widłowego.
Tryb Diagnostyki
Tryb ten opracowano do wykorzystania przez serwis; umożliwia on monitoring, aktywację i zmianę ustawień oraz test całego systemu w szczegółach, bez konieczności podłączania laptopa.

Duży, widoczny, wielofunkcyjny panel LCD pozwala operatorowi łatwo sprawdzić następujące parametry:
- kierunek jazdy,
- temperaturę płynu chłodniczego,
- poziom paliwa,
- zegar / kalendarz,
- prędkość jazdy,
- licznik godzin,
- okresy pomiędzy przeglądami,
- lampki ostrzegawcze,
- wyświetlacz błędów,
- ważenie towaru na widłach (opcja),
- zarządzanie czasem zużycia paliwa.


ZABEZPIECZENIE KODEM

SYSTEM SAMO-DIAGNOSTYKI

PRZYPOMNIENIE O SERWISIE

SYSTEM KONTROLI PRZECHYŁU WÓZKA

Unikalny, opatentowany przez Nissan-a, System kontroli przechyłów*, który zapewnia stabilność wózka podczas jazdy na zakrętach jest standardowym wyposażeniem serii DX. Gumowe amortyzatory chronią ponadto operatora przed drganiami, wstrząsami i szumem. Wyjątkowa skuteczność oraz prostota konstrukcji systemu zapewnia jej niezawodność.

System kontroli przechyłów nie eliminuje całkowicie prawdopodobieństwa wywrócenia wózka.


ZABEZPIECZENIE FOTELA OPERATORA
System automatycznej blokady masztu

System jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wózkach Nissan serii DX. System ten automatycznie odłącza możliwość opuszczania/podnoszenia i pochylania masztu,
w przypadku opuszczenia fotela operatora.
System ten zabezpiecza operatora przed wypadkami przygniecenia masztem lub widłami wózka widłowego.
Hamulec postojowy
Hamulec postojowy wózka widłowego Nissan DX wyposażony jest standardowo w dźwiękowy i wizualny sygnał ostrzegawczy, który zwiększa bezpieczeństwo,
zarówno operatora jak i wyposażenia oraz zawartości magazynu.
Alarm włącza się gdy operator opuszcza fotel bez zaciągniętego hamulca postojowego.
Automatyczny system odłączenia napędu
Automatyczny system odłączenia napędu, standard w wózkach z automatyczną skrzynią biegów, wykrywa moment, w którym operator wstaje z fotela i automatycznie odłącza napęd wózka, tak by nie dopuścić so sytuacji samowolnego poruszania się wózka (nie oznacza to automatycznego uruchomienia hamulca)


Blokada pracy masztu

Alarm hamulca postojowego

System odłączenia napędu


ULTRA NISKI POZIOM HAŁASU
Seria DX jest zaprojektowana z myślą by znacząco obniżyć poziom emitowanego hałasu. Polepsza to środowisko pracy operatora, zmniejsza jego zmęczenie i pozwala lepiej słyszeć otoczenie.



SYSTEM MIĘKKIEGO LĄDOWANIA*
System automatycznie zmniejsza prędkość opuszczania ładunku w momencie zbliżania się do poziomu podłoża. Zapobiega to również uderzaniu wideł o podłoże, a tym samym ogranicza ich zużycie.

*Dostępne tylko z masztem 2W.



OTOCZENIE OPERATORA
Seria DX została zaprojektowana by zapewnić operatorowi lepsze i bardziej wydajne środowisko pracy. Nowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, ergonomiczna i przestronna kabina, w pełni amortyzowany fotel, inteligentny panel diagnostyczny "smart control", wspaniała widoczność we wszystkich kierunkach oraz czułe sterowanie zapewnia operatorowi bardzo komfortowe warunki pracy każdego dnia.






FOTEL Z PODPORĄ CZĘŚCI BIODROWEJ
Nowocześnie projektowany fotel operatora z podparciem bioder to standard
we wszystkich modelach wózków widłowych Nissan serii DX.
Fotel pomaga w zapewnieniu prawidłowej, bezpiecznej i komfortowej
pozycji operatora w kabinie. Fotel posiada ponadto własne niezależne zawieszenie oraz elementy zapewniające wysokie trzymanie boczne
bioder i ułatwiające wsiadanie do przedziału operatora (hip support grips).



WYRAŹNA REDUKCJA POZIOMU WIBRACJI
By zminimalizować zmęczenie operatora oraz zwiększyć jego wydajność zastosowano system specjalnego tłumienia wibracji silnika. Dzięki temu zredukowano również poziom wibracji koła kierowniczego, fotela operatora oraz padała przyspiesznika.



MODUŁ VCM
System VCM zbiera informacje z czujników w wózka i przekazuje je siecią CAN, umożliwiając w ten sposób realizację funkcji danych i sterowania. VCM monitoruje i steruje szeregiem funkcji wózka, w tym wieloma
nowymi elementami standardowymi serii DX, jak system blokady masztu, powrót do położenia neutralnego skrzyni biegów i wskaźników ostrzegania, brzęczyk zaciągnięcia hamulca ręcznego, oraz opcjonalne ostrzeganie o niskim poziomie paliwa LPG oraz system QGS dla silnika QD32.



MAŁY PROMIEŃ ZAWRACANIA
Wózek serii DX posiada bardzo mały promień skrętu.











WYSOKA PRODUKTYWNOŚĆ
Opierając się na ilości wykonanych cykli (VDI) na godzinę, silnik ECCS pozwala wykonać więcej pracy, zwiększając efektywność wózka widłowego.








MAŁA KONSUMPCJA PALIWA
Silniki ECSS cechują się ograniczeniem spalania benzyny o 5.5% w stosunku do klasycznych (gaźnikowych) silników benzynowych

*Wielkości mogą ulec zmianie w zależności od rzeczywistych warunków pracy wózka widłowego.





PRZEŁĄCZNIK POWER/ECO

W standardzie w silnikach ECCS montowany jest przełącznik trybu pracy. Wybierając opcję ECO w prosty sposób ograniczamy hałas silnika, zużycie opon i zużycie paliwa o 17% w stosunku do opcji POWER.






NOWE ROZWIĄZANIA AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW I NAPĘDU
Nissan zawdzięcza ciągły wzrost solidności własnych wózków widłowych poprzez oryginalne rozwiązania automatycznej skrzyni biegów i końcowego napędu.







WYMAGAJĄCE TESTY DLA OSIĄGNIĘCIA NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
W celu uzyskania najwyższej jakości i uwydatnionej solidności Nissan stosuje taki sam proces rozwoju i trudny system testów jak przy rozwoju swoich samochodów.


DANE TECHNICZNE:

NISSAN DX - 15 P1D1A15LQ Y1D1A15Q
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 1,5 1,5
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K21 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2465 3153
Moc silnika kW 41,5 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2300
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1080 1080
Długość do czoła wideł mm 2260 2260
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 3770 3770
Promień skrętu mm 1970 1970
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 79,0

NISSAN DX - 18 P1D1A18LQ Y1D1A18Q
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 1,75 1,75
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K21 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2065 3153
Moc silnika kW 41,5 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2300
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1080 1080
Długość do czoła wideł mm 2300 2300
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 3805 3805
Promień skrętu mm 2000 2000
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 79,0

NISSAN DX - 20 U1D2A20LQ Y1D2A20Q
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 2,0 2,0
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K25 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2488 3153
Moc silnika kW 46,9 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2000
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1155 1155
Długość do czoła wideł mm 2530 2530
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 4045 4045
Promień skrętu mm 2190 2190
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 78,0

NISSAN DX - 25 U1D2A25LQ Y1D2A25Q
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 2,5 2,5
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K25 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2488 3153
Moc silnika kW 46,9 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2000
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1155 1155
Długość do czoła wideł mm 2605 2605
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 4105 4105
Promień skrętu mm 2250 2250
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 78,0

NISSAN DX - 30 UG1D2A30LQ UG1D2A30LQ
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 3,0 3,0
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K25 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2488 3153
Moc silnika kW 46,9 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2000
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1230 1230
Długość do czoła wideł mm 2770 2770
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 4275 4275
Promień skrętu mm 2390 2390
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 78,0

NISSAN DX - 32 UG1D2A32LQ UG1D2A32LQ
POWIĘKSZ Udźwig / 500mm ton 3,2 2,0
Napęd - benzyna / LPG diesel
Silnik - Nissan K25 Nissan QD32
Pojemność silnika cm3 2488 3153
Moc silnika kW 46,9 38,0
Prędk. obr. mocy znam. obr/min 2700 2000
Wys. podnoszenia (zakres) mm 3000-7000 3000-7000
Szerokość całkowita mm 1230 1230
Długość do czoła wideł mm 2770 2770
Korytarz rob. (europal. wzdłuż) - 4275 4275
Promień skrętu mm 2390 2390
Poziom hałasu przy uchu dB (A) 77,0 78,0
 
PLIKI DO POBRANIA:
PDF - BROSZURA -pl.
PDF - BROSZURA - eng.

 

 

 
JMP: ul. Sejneńska 10, 15-399 Białystok, tel. (0-85) 742 97 37